Lifestyle Access - Travel VIP

Här finner du information om den tjänstereseförsäkring (nedan kallat förmånspaket) som ingår i ditt företagskort Lifestyle Access.

Information svenska                 Information in English

Default

SmartDelay Plus

Vad är SmartDelay Plus?
Med fler flygavgångar och passagerare ökar också risken för stora förseningar. Om detta skulle hända dig kommer SmartDelay Plus att göra din väntetid mycket enklare och trevligare.

SmartDelay Plus är en tjänst som inkluderar tillgång till lounger på resor med en flygförsening på mer än 60 minuter. Du kommer att få tillgång till utsedda flygplatslounger över hela världen utan extra kostnad. Här kan du koppla av medan du väntar på ditt flyg. Du och ditt resesällskap, på upp till fyra personer, kan njuta av en lugn och bekväm plats att koppla av, samt njuta av lite mat och dryck, oavsett om du är på semester eller på tjänsteresa.

Om flygplatsen inte har någon lounge eller loungen är full eller om du väljer att inte nyttja någon lounge får du i stället 40 Euro per person i ersättning. Gäller alla förhandsregistrerade flygavgångar som avgår under 2024. Flygavgångarna ska registreras hos SmartDelay minst två timmar innan avgång.

De flesta lounger erbjuder:

  • Snacks och förfriskningar
  • Dagstidningar och magasin
  • Wifi och laddningsstationer
  • Konferens- och jobbfaciliteter

Vem kan använda denna tjänst?
Tjänsten med flygplatslounger är tillgänglig för dig som kund och som har förmånspaketet inkluderat. Tjänsten är giltig till och med 2024-12-31.
Vid förseningar på mer än 60 minuter är tjänsten tillgänglig för dig och upp till fyra medresenärer i samma resesällskap, så länge du även har registrerat dessa personer i systemet.

Hur fungerar tjänsten?
Gäller alla dina registrerade flygavgångar som du företar under 2024 under förutsättning att du innehar ett giltigt kort via Lifestyle Access. Registreringen måste ske två timmar innan flygets planerade avgång.
Du måste registrera alla flyg och returflyg separat. Vi rekommenderar att du upprättar en rutin för att registrera dina flyg med SmartDelay direkt efter att du har bokat en resa. Efter att ett flyg har registrerats kommer du att få ett bekräftelsemejl för att bekräfta registreringen.  
När ditt flyg blir försenat med 60 minuter eller mer får du automatiskt ett e-postmeddelande med information om din tillgång till loungen.

Länken till SmartDelay Plus och hur du ska registrera dina flygavgångar finner du här: Registration Smart Delay Plus

Koden för att registrera dina flyg följer med ditt fysiska Lifestyle Access-kort.

Önskar du ytterligare information om tjänsten eller översikt över lounger och hur du registrerar en avgång så kan du läsa mer om det på www.smartdelay.se.

Tjänsten levereras av Collinson Group.

AirHelp

Vad är AirHelp?
AirHelp är ett företag som specialiserat sig på att ge dig den kompensation du enligt lag har rätt till om ditt flyg blir försenat.
Du kan begära ersättning för en försenad flygning i enlighet med flygpassagerares rättigheter EU-förordningen 261/2004. Om ditt flyg är försenat mer än 3 timmar kan ersättningen vara upp till 600 Euro.

Detta belopp är föremål för AirHelps serviceavgift.

Vem kan använda sig av tjänsten AirHelp?
Tjänsten från AirHelp är tillgänglig för dig som kund och som har förmånspaketet inkluderat. Tjänsten är giltig till och med 2024-12-31.

Gäller alla förregistrerade flygavgångar som avgår 2024, där flygningarna är registrerade med SmartDelay, som är kopplat till Airhelp.

Hur fungerar Airhelp?
Gäller för alla dina registrerade flygavgångar som du företar. Registreringen måste ske två timmar innan flygets planerade avgång.

Du måste registrera alla flyg och returflyg separat. Vi rekommenderar att du upprättar en rutin för att registrera dina flyg med Smart Delay Plus direkt efter att du har bokat en resa. Efter att ett flyg har registrerats kommer du att få ett bekräftelsemejl, som bekräftar registreringen.  

AirHelp har den mest pålitliga samlingen av information om flyg i världen, och det är denna information som används för att kontrollera din rätt till ersättning.

AirHelp kontaktar dig om du har rätt till ersättning, men du har även möjlighet att kontrollera själv på www.airhelp.com.

Under avsnittet ovan ”Smart Delay Plus” finner du länken för att registrera dina flyg.

Tjänsten levereras av Collinson Group.

ID-skydd

Vi hjälper dig om din identitet missbrukas
Dessvärre upplever fler och fler att deras personliga information och identitet missbrukas. Antingen genom att få räkningar för köp de inte gjort, eller genom att deras digitala identitet missbrukas på sociala medier i form av till exempel falska profiler och oönskad bildspridning. Goudas ID-skydd hjälper dig om detta skulle hända dig. Både om du upplever ekonomiska övergrepp, och/eller om din digitala identitet missbrukas i sociala medier.

Vad menas med identitesstöld?

  • Med identitetstöld avses situationer där en tredje part utan den försäkrades medgivande använder den försäkrades identifikationsintyg i avsikt att begå bedrägeri eller en brottslig handling. Det kan till exempel vara att öppna ett bankkonto, ansöka om kreditkort, lån eller registrera ett mobilabonnemang i den försäkrades namn.
  • Varje åtgärd, eller flera upprepade relaterade handlingar, som inträffar till följd av en identitetsstöld ska betraktas som en identitetsstöldincident.
  • Med legitimation avses varje form av legitimation som är lämplig för att identifiera den försäkrade, till exempel pass, bankkort, personnummer, inloggningskoder, digital signatur pinkoder mm.

Vad omfattar ID-skydd?

  • Identitetsstöld som inträffat och dokumenterats under försäkringsperioden
  • Gäller i hela världen i egenskap av privatperson
  • Tillgång till telefonassistans 24 timmar om dygnet för att förhindra och begränsa omfattningen av skador orsakade av identitetsstölden.

För mer information och fullständiga villkor klicka här.

Tjänsten levereras av Tenerity. 

Web Cleanup

Web Cleanup är en tjänst där vi hjälper dig att ta bort oönskat och stötande innehåll från webben som har publicerats utan ditt medgivande. Vi hjälper dig också att stänga falska profiler skapade i ditt namn. En förutsättning är att innehållet strider mot gällande riktlinjerför de aktuella webbplatserna, och/eller att det är av en karaktär som strider mot gällande svensk lag.

Exempel på vad tjänsten kan hjälpa till med och plocka bort:

  • Oönskade och/eller kränkande bilder och videoupptagningar
  • Kränkande kommentarer och hot
  • Mobbning och annat trakasserande material
  • Personlig information
  • Falska profiler på sociala nätverk
  • Ta tillbaka kontroll över hackade användarkonton och e-postkonton

Så här fungerar tjänsten
Du får tillgång till förebyggande råd och hjälp med att ta bort oönskat material online samt att raderingsprocess ingår.

Förebyggande rådgivning
Du får tillgång till förebyggande rådgivning om internetkunskap, samt vägledning rörande oönskat material som du själv har publicerat på nätet.

Förebyggande rådgivning innehåller:

  • Råd och vägledning om internetkunskap.
  • Råd och vägledning om barn och internetanvändning.
  • Råd och information om säkerhetsinställningar och användarvillkor på välkända webbplatser.
  • Information om vilka regler och rättigheter som gäller för material som delas på internet.
  • Vägledning om hur egna profiler med tillhörande bilder, text, videor kan raderas eller döljas.

Tjänsten levereras av Tenerity. 

Online läkare

Ta med dig läkaren när du är på resa
Du som har Lifestyle Access-kort får snabbt tillgång till en svensktalande läkare via appen Eyr.

Befinner du dig utomlands eller på resa inom Sverige, kan du genom Eyr appen, när som helst och utan kostnad prata med en svensktalande läkare.

För vidare information om hur du kan nyttja tjänsten klicka här.

Självriskskydd – hyrt fordon utomlands

Du får ersättning med högst 10 000 SEK för motsvarande självrisk vid inträffad skada på hyrd bil, båt, motorcykel, moped eller cykel i utlandet.

Skadan ska överstiga den avtalade självrisken enligt uthyraren för att ersättning ska lämnas för självrisken.

Begäran om ersättning gör du enklast via Anmäl skada - Gouda.

Till din anmälan bifogar du dels hyresavtalet där den avtalade självrisken framgår samt fakturan på betald självrisk.

Säkerhetstjänsten CERTA

Gouda samarbetar med CERTA Intelligence & Security rörande säkerheten när en medarbetare reser ut i världen.

  • Alla anställda får under resan tillgång till rådgivning och andra säkerhetsrelaterade tjänster via Gouda Alarm. Det kan t.ex. vara till följd av en terrorincident, eller att du hamnat i område som utvecklat politiska oroligheter eller om du på annat sätt befinner dig i en kritisk situation som kräver hjälp från säkerhetsspecialister. För mer information kontakta business@gouda-rf.se.
  • Läs mer om CERTA på www.certaintelligence.com.

Tjänstereseförsäkring Lifestyle Access

För dig som innehar ett aktivt Lifestyle Access-kort, inkluderas en komplett Tjänstereseförsäkring.

 

Försäkringsvillkoren finner du här

Försäkringens Produktfaktablad finner du här

För att göra en skadeanmälan Anmäl skada - Gouda

Är ditt ärende akut, kontakta Gouda Alarm eller ring +45 33 15 60 60