Smart Delay – Tillgång till flygplatslounger vid flygförseningar

OBS! Detta är ett erbjudande som gäller i en begränsad period.

Erbjudandet gäller för dig som köper Goudas försäkring Trygg på resan Medium eller Trygg på resan Maxi när du bokar en charterresa hos Apollo i perioden 15 oktober 2019 till 31 mars 2020.

Vad är Smart Delay?

Ett ökande antal väljer att köpa flera resor under ett år och det resulterar i att risken ökar att man någon gång råkar ut för en flygförsening. Om detta skulle hända dig så kommer Smart Delay göra väntetiden betydligt enklare och trevligare för dig.

Smart Delay är en tjänst som ger dig tillgång till våra lounger, tjänsten gäller vid alla utlandsresor där du drabbas av en flygförsening som överstiger en timme. Vid försening erbjuder vi dig gratis tillgång till flygplatslounger i hela världen där du kan koppla av medan du väntar på ditt flyg. Du och en medresenär kan njuta av lugn och ro, luta er tillbaka i en komfortabel lounge, Smart Delay kan utnyttjas när du åker på semester eller om du reser i tjänsten.

De flesta lounger erbjuder:

  • Gratis snacks och förfriskningar
  • Gratis dagstidningar och Magazine
  • Gratis wifi och laddningsstationer
  • Konferens och jobbmöjligheter

Vem kan utnyttja tjänsten Smart Delay?

Tillgång till flygplatslounger är till för dig som har köpt Goudas försäkring Trygg på resan Medium & Maxi tillsammans med en charterresa hos Apollo i perioden 15/10-2019 till 31/3-2020. För att erbjudandet ska vara giltigt måste du betalt anmälningsavgiften på din resa. Tillgång till flygplatsloungerna gäller under hela perioden 15/10-2019 till 31/12-2020.

Vid en försening på mer än 60 minuter är tjänsten tillgänglig för dig och din medresenär, det kan vara en familjemedlem eller en vän så länge du har registrerat denna person i systemet. 

Hur fungerar det?

Smart Delay gäller för alla dina registrerade flygresor som du reser under 2020 och inte endast på charterresan du har köpt hos Apollo. Registrering av din flygresa måste vara gjord innan flygets avresa.

Du måste registrera alla dina individuella ut och hemresor separat. Gouda rekommenderar att du skapar en rutin och registrerar dina resor hos Smart Delay direkt efter att du bokat en ny resa. När du har registrerat ett flyg kommer du få ett bekräftelsemail som bekräftar registreringen. Om ditt flyg skulle bli försenat mer än 60 minuter kommer du automatiskt motta ett mail med information och hur du får tillgång till loungen.  

På bokningsbekräftelsen efter du har betalt anmälningsavgiften kommer du få en länk till Smart Delays sida. Här kan du läsa mer om tjänsten, vart loungerna finns runt om i världen och hur du registrerar dina flyg. På denna sidan har du möjlighet att välja språk, i det högra hörnet kan du välja mellan svenska, norska, danska, finska eller engelska.

Önskar du ytterligare information om Smart Delay och innan du bestämmer dig för att köpa din försäkring hos Apollo? Läs mer på www.smartdelay.no Här finner du nyttig in som vart loungerna finns runt om i världen eller hur du registrerar dina flygningar.

Tjänsten levereras av Collison Group